19.3.2019

Is This the Real Life?

Turun konservatorio, Turun konservatorion kamarikuoro sekä Turun NMKY:n Aura Brass Band järjestävät su 31.3. Sigyn-salissa konsertin ”Musiikkia näyttämöltä ja valkokankaalta – Is This the Real Life?”. Nimensä mukaisesti kyseessä on monipuolinen kokoelma oopperakirjallisuuden suurimpia melodioita sekä elokuva- ja näyttämömusiikin helmiä Abba – Queen hengessä.

Konsertin alkupuoli on omistettu oopperamusiikille sisältäen suosittuja kuorokohtauksia mm. Verdin Aida, Nabucco ja La Traviata -oopperoista sekä Bizetin Carmenista. Väliajan jälkeen ohjelma painottuu musikaalien ja elokuvien maailmaan ajankohtasuuttakaan unohtamatta: mukana on kappaleita Helsingissä parhaillaan pyörivästä Chess-musikaalista sekä viime vuonna maailmaa valloittaneesta Bohemian Rhapsody -elokuvasta.

Turun konservatorion kamarikuoro on perustettu vuonna 2003. Korkeatasoisen kuoron laulajistossa on kokeneita kuorolaulajia, laulun opiskelijoita sekä jo valmistuneita laulajia. Kuoroa johtaa Timo Lehtovaara. Turun NMKY:n Aura Brass Band on brittiläisen perinteen mukainen brass band, joka koostuu 25:stä vaskipuhaltajasta ja kolmesta lyömäsoittajasta johtajanaan Petri Junna.

Sigyn-salissa 31.3. klo 18.00 on mahdollisuus kuulla tätä harvinaista kuoron ja brass bandin yhteiskonserttia nauttien hienostuneesta ja tarvittaessa myös voimakkaasta äänimaisemasta. Konsertin johtavat Petri Junna ja Timo Lehtovaara ja solisteina ovat Jarno Tuominen, Ilmari Pirttilä sekä Johanna Koiranen. Tilaisuuden juontaa Vera Välimäki.