25.10.2023

Pianoauran 20-vuotisjuhlafestivaali

Pianoaura 20-vuotisjuhlafestivaali 31.10.–5.11.

Pianoaura juhlistaa 20 toimintavuottaan festivaalin merkeissä. Festivaalin avaa Pianoauran perustajajäsen, pianotaiteilija Jukka Juvonen Isaac Albénizin Iberian sävelin. Konsertti on tiistaina 31.10 klo 19 Sibelius-museossa.

Nuoret pianistit ovat lavalla kahdessa Pianoaura-kilpailun palkintokonsertissa: 1.11. klo 19 Sibelius-museossa ja 5.11. klo 16 Kulttuuritila Näkkärissä Salossa. Festivaalilla kuullaan myös pianoduo Eveliina Kytömäen ja Antti Hotin luentokonsertti 3.11. klo 14 Crichton-salissa teemalla Italialaisia vaikutteita suomalaisessa pianoduomusiikissa.

Lauantaina 4.11 klo 18 Sigyn-salissa järjestettävässä Liisa Pohjola -tribuuttikonsertissa kunnioitetaan merkittävimpiin suomalaispianisteihin kuuluvan Liisa Pohjolan muistoa. Konsertissa soittavat Liisa Pohjolan entiset oppilaat Roope Gröndahl, Antti Hotti, Henrik Järvi, Henna Linko ja Maija Väisänen. Illan juontaa Lotta Emanuelsson.

Lisätietoja www.pianoaura.fi