4.9.2024

Monday Jazz Happeningin 19. kausi käyntiin

Monday Jazz Happening käynnistyy maanantaina 9.9. Turun konservatorion opettajien Castle Street Quintetin sävelin – ja ennenkaikkea heidän isännöimillään jameilla. Alkava kausi on jo 19. lukuvuosi Monday Jazzien parissa. Syksyllä sarjassa on kaikkiaan 14 maanantai-iltaa, ja esiintymässä on niin uusia tulokkaita kuin vanhoja tuttavuuksia. Lokakuussa sarjassa vierailee yhtye myös Turun konservatorion yhteistyökoulusta, Tukholman Kulturamasta.

– Maantaijazzit ovat tärkeä osa konservatorion pop- ja jazzpuolen koulutusta. Jamit ovat keskeistä rytmimusiikin kehitykselle ja yritämme samalla tuoda elävää jamikulttuuria näytille, kertoo sarjan koostamisesta vastaava Jusu Heinonen Turun konservatoriosta.

– Rohkeasti vain soitin kainaloon ja suunta Rica Barin lavalle vetämään biisi tai pari, Jusu kannustaa kaikkia muusikkoja ja sellaisiksi aikovia.

Monday Jazz Happeningissa ensimmäisen setin soittaa aina illan yhtye klo 19 alkaen, ja keikan jälkeen alkavat vapaat jamit. Maanantaijazzit ovat kaikille avoin tapahtuma ja sisäänpääsy on maksuton. Keikkojen ja jamien sarjan järjestävät Turun konservatorio ja Jazz City Turku ry yhteistyössä Rica Barin kanssa. Musiikki Suomi LIVE -rahoituksella kohotetaan maanantaijamien profiilia.

Monday Jazz Happeningin ohjelma syksyllä 2024
Rica Bar, Kristiinankatu 5, Turku