21.9.2017

Oppilaskonserttisarja laajenee Sibelius-museoon

Turun konservatorion tiistaisten oppilasiltojen sarjaa on alkaneena syksynä laajennettu. Jatkossa noin kerran kuussa kuullaan konsertti myös Sibelius-museossa. Museon konsertit ovat samalla mukava käyntikortti konservatorion toiminnasta. Niissä esitettäviä teoksia on jo kuultu konservatorion luokkatunneilla tai oppilasilloissa.

Sibelius-museon konsertissa tiistaina 26.9. klo 18 Iiris Haapanen esittää Chopinin kauniin cis-mollinokturnon viulusovituksen ja Saga Elomaa Thorvald Hansenin trumpettisonaatin toisen osan. Niilo Autio soittaa kaksi Chopinin etydiä ja Arttu Punkkinen Ravelin pianoteoksen Une barque sur l’ocean.

Konsertissa kuullaan varsin poikkeuksellisesti tällä kertaa myös kaksi oppilaiden omaa sävellystä: Joonas Keitilä soittaa avausosan omasta pianosonaatistaan ja Shenran Wang pianoteoksensa Wind.

Konsertin päätteeksi konservatorion lapsikuorot Auriella ja Pikkurella esittävät suomalaista musiikkia satavuotiaan Suomen iloksi. Kuoroja johtaa Epp-Inna Westergård.

Vapaa pääsy.