20.3.2024

Skaalat solmuun 2024

Livemusiikin ystävät huomio! Entistä isompi ja monipuolisempi Skaalat Solmuun -festivaali koetaan jälleen huhtikuussa. Musiikin ammattiopiskelijoiden järjestämä viikon mittainen tapahtuma pitää sisällään monia keikkoja eri puolilla Turun keskustaa. Ota tili seurantaan, niin pysyt perillä esiintyjistä ja aikataulusta! Skaalat Solmuun 2024 – Se soi.

Livemusikens vänner, uppmärksamhet! Även större och mångsidigare ”Skaalat Solmuun”-festival upplevs igen i april. Musikstuderanden anordnar ett veckolångt evenemang som innehåller många uppträdanden runt Åbo centrum. Följ vårt konto så håller du dig uppdaterad om artister och tidtabeller! Skaalat solmuun 2024 – det spelas.

Attention fans of live music! The Skaalat Solmuun festival is once again coming to Turku in April, bigger and more diverse than ever! This week-long music event held by the students of Turun konservatorio consists of many concerts around the centre of Turku. Follow us on social media, so you won’t miss out on the performers and schedules! Skaalat Solmuun 2024 – It plays.

Kaupunkifestivaali tuo kevään tullessaan

Skaalat solmuun -festivaali tarjoaa maksuttomia musiikkielämyksiä

Skaalat solmuun-festivaali tuo huhtikuussa Turkuun lähes 50 pääsymaksutonta ja ikärajatonta livekeikkaa. Skaalat solmuun on vuosittainen Turun konservatorion opiskelijoiden järjestämä kaupunkifestivaali, jonka musiikkikattaus koostuu suurimmaksi osaksi Konservatorion opiskelijoiden omien musiikkiprojektien tarjonnasta.

“Odotukset ovat korkealla, sillä festarien kattaus on laaja ja kovatasoinen”, kertoo festivaalin päätuottaja Juho Karihuhta.

Skaalat solmuun -festivaalin ehdoton vahvuus on esiintyjien ja keikkapaikkojen monipuolisuus. Viikolla 16 voi yllättävissäkin paikoissa ympäri Turun keskustaa törmätä esimerkiksi DJ:hin, metalliyhtyeeseen tai jazzkvartettiin, niin sisätiloissa kuin ulkonakin. Keikkapaikkoina toimivat useiden ravintoloiden ja yökerhojen lisäksi muun muassa Turun linna, Brinkkalan piha sekä nuorten taide- ja toimintatalo Vimma.

Tänä vuonna erityisiä yhteistyökuvioita

Kantavana teemana vuoden 2024 Skaalat solmuun -festivaalissa on yhteisöllisyys. Erityistä aiempiin vuosiin verrattuna tämän vuoden festivaalissa on tiivis yhteistyö Turun yliopiston elektronisen musiikin ystävien ystävien, TYEMYY:n kanssa, jonka myötä festariviikko huipentuu lauantaina massiivisiin päätösreiveihin Taiteen talolla.

Skaalat solmuun -festivaali on jo vuosien ajan tehnyt kansainvälistä yhteistyötä ruotsalaisen Kulturama -opiston kanssa. Suoraan Tukholmasta saapuva Kulturama – bändi esiintyy Skaalat solmuun viikon aikana Rica Barissa sekä Utopiassa.

Skaalat solmuun festivaali järjestetään aikavälillä 15.-20.4.2024. Festivaalin keikkaaikataulu sekä muu tarpeellinen informaatio löytyy Skaalat solmuun -festarin sosiaalisen median tileiltä. Somessa kannattaa virittyä festaritunnelmaan jo hyvissä ajoin seuraamalla Instagramissa @skaalatsolmuun sekä TikTokissa @skaalat.solmuun. Facebookista tietoa festivaalista löytyy otsikolla Skaalat Solmuun – festivaali.

Festivaalin päätuottaja Juho Karihuhdalta voi tiedustella lisätietoja liittyen Skaalat solmuun -festivaaliin. juho.karihuhta@turunkonservatorio.fi