Skaalat solmuun: Lied-duo ja Lauluyhtye Vala

to 20.4.2023 klo 16.45
Sibelius-museo
Vapaa pääsy

Skaalat solmuun on Turun konservatorion ammattiopiskelijoiden vuosittain tuottama festivaali.

Lied-duo Inkeri Lintervo & Karoliina Aaltonen

Sopraano Inkeri Lintervo ja pianisti Karoliina Aaltonen aloittivat yhteistyön liedin parissa viime syksynä. Yhteinen sävel työskentelyyn löytyi heti ja harjoituskopista on jo ehditty keikkailemaankin.

”Liedissä pianon ja laulun tehtävänä on saattaa teksti ja musiikki yhtenäiseksi kokonaisuudeksi. Haluamme tarjota kuulijoillemme tunnelmallisen ja levollisen hetken taidemusiikin äärellä.” Sibelius-museon konsertissa kuullaan laaja kattaus monipuolisesta ohjelmistosta, joka koostuu muun muassa pohjoismaisesta, saksalaisesta ja ranskalaisesta liedistä, duon omia suosikkeja tietenkin!

Tervetuloa nauttimaan Sibelius-museoon torstaina 20.4. klo 16.45, mukana konsertissa myös Lauluyhtye Vala!

Voit tutustua meihin instagramissa: @lied.lintervo.aaltonen ja @lauluyhtyevala

Soprano Inkeri Lintervo and pianist Karoliina Aaltonen started collaborating on the stove last fall. A common tone for working was found right away and we have already had time to perform in the rehearsal booth.

”In Lied, the task of the piano and vocals is to bring the text and music into a unified whole. We want to offer our listeners an atmospheric and relaxing moment with art music.” The concert at the Sibelius Museum will feature a wide range of versatile repertoire, consisting of, among other things, Nordic, German and French lied, the duo’s own favorites of course!

Welcome to the Sibelius Museum on Thursday 20.4. at 4:45 p.m., the singing group Vala will also participate in the concert!

You can get to know us on Instagram: @lied.lintervo.aaltonen and @lauluyhtyevala

Sopranen Inkeri Lintervo och pianisten Karoliina Aaltonen började samarbeta kring spisen i höstas. En gemensam ton för att jobba fann man direkt och vi har redan hunnit uppträda i repetitionsbåset.

”I Lied är pianots och sångens uppgift att föra text och musik till en enhetlig helhet. Vi vill erbjuda våra lyssnare en stämningsfull och avkopplande stund med konstmusik.” Konserten på Sibeliusmuseet kommer att innehålla ett brett utbud av mångsidig repertoar, bestående av bland annat nordisk, tysk och fransk lied, duons egna favoriter förstås!

Välkommen till Sibeliusmuseet torsdagen den 20.4. kl 16.45 medverkar även sånggruppen Vala i konserten!

Du kan lära känna oss på Instagram: @lied.lintervo.aaltonen och @lauluyhtyevala