Skaalat solmuun: Tigo, Marika, Liia

la 22.4.2023 klo 18
Kortteliravintola Kerttu
Vapaa pääsy

Skaalat solmuun on Turun konservatorion ammattiopiskelijoiden vuosittain tuottama festivaali.

klo 18.00 Tigo

Gylmaar! Turusta legendaarinen kosketinvelho viihdyttää tunnelmallisella lounge-musiikilla, R&B, jazz&soulin ja popin kera.

Gylmaar! The legendary keyboard wizard from Turku entertains with atmospheric lounge music, R&B, jazz&soul and pop.

Gylmaar! Den legendariska keyboardtrollkarlen från Åbo underhåller med stämningsfull loungemusik, R&B, jazz&soul och pop.

klo 19.00 Marika

MARIKA on tuore laulaja-lauluntekijä, joka yhdistää musiikissaan tarttuvia melodioita ja herkkää tulkintaa. Suomenkielisissä voimakkaissa pop-balladeissa suuret tunteet ja samaistuttavat tarinat elämästä ja ihmissuhteista ovat kaiken keskiössä. MARIKAN itse säveltämät ja sanoittamat kappaleet soitetaan ensimmäistä kertaa livenä ja säkenöivä tunteikas tunnelma on taattu!

MARIKA is a newly made singer-songwriter who combines catchy melodies and sensitive interpretation in her music. In Finnish powerful pop ballads, big emotions and relatable stories about life and human relationships are at the center of everything. The songs composed and written by MARIKA herself will be played live for the first time, and a sparkling emotional atmosphere is guaranteed!

MARIKA är en nybliven text- och låtförfattare som kombinerar svängiga melodier och känsliga tolkningar i sin musik. I finskspråkiga mäktiga popballader står stora känslor och relaterbara berättelser om livet och mänskliga relationer i centrum för allt. Låtarna som komponerats och skrivits av MARIKA själv kommer att spelas live för första gången och en gnistrande känslomässig stämning garanteras!

klo 20.00 Liia

Liia on vuoden ikäinen kokoonpano, joka soittaa tuoretta, suomenkielistä pop-soul-musiikkia. Kappaleiden sävellysten ja sanoitusten takana on laulaja-lauluntekijä Liina Jämsä. Kappaleet ovat syntyneet kotona pianon ääressä istuen, mutta sovitukset ovat koko yhtyeen yhteistä ideoiden pirskahtelua. Liina uskoo, että näiden kahden tavan yhdistäminen on tehnyt kokonaisuudesta ainutlaatuisen. Musiikissa kuuluu ajankohtainen ja vahvoista tunteista pursuava tarinankerronta. Toisinaan musiikilla on helpompi ilmaista herkkyyttä ja niitä ajatuksia, joista on vaikea puhua.

Yhtye nähtiin ensimmäistä kertaa viime vuoden Skaalat Solmuun -festivaaleilla, mutta nimi on ehtinyt vaihtua viime näkemästä. Aikaisemmin nimellä “LALA” esitelty yhtye näyttäytyy nyt uudella nimellä “Liia”, mutta tuo yleisölle tyylikkään sekoituksen uutta ja ehkä myös jollekin jo ennestään tuttua materiaalia. Luvassa on elämyksellinen ilta eloisan musiikin äärellä, tervetuloa!

Liia is a one year-old ensemble that plays fresh pop-soul music in Finnish. Singer-songwriter Liina Jämsä is behind the compositions and lyrics of the songs. The songs were created at home in front of the piano, but the arrangements are made with the combined efforts of the whole band. Liina believes that the combination of these two ways has made the ensemble unique. The music includes topical storytelling bursting with strong emotions. Sometimes music makes it easier to express sensitivity and that which is difficult to talk about.

The band was seen for the first time at last year’s Skaalat Solmuun festival, but the name has changed since the last time we saw it. The band, which was previously presented under the name ”LALA”, now appears under the new name ”Liia”. This year they bring to the audience a stylish mix of new and already familiar material. It will be an experiential evening with live music. Welcome!

Liia är en ett år gammal ensemble som spelar fräsch, finskspråkig pop-soulmusik. Låt- och textförfattaren Liina Jämsä står bakom kompositionerna och texterna till låtarna. Låtarna skapades hemma vid pianot, men arrangemangen skapades gemensamt av hela bandet. Liina anser att kombinationen av dessa två sätt har gjort helheten unik. Musiken innehåller aktuellt berättande sprängfyllt av starka känslor. Ibland gör musik det lättare att uttrycka känslor och sådant som är svårt att tala om.

Bandet uppträdde för första gången på förra årets Skaalat Solmuun-festival, men namnet har ändrats sedan sist vi såg dem. Bandet, som tidigare presenterats under namnet ”LALA”, framträder nu under det nya namnet ”Liia”. Publiken kommer få höra en stilfull blandning av nytt och kanske också redan bekant material. Det blir en upplevelserik kväll med livemusik. Välkommen!