14.12.2020

Oppilaitos etäopetukseen 14.12. FI-SV-EN

Turun konservatorio ja musiikkiopisto siirtyy kokonaan etäopetukseen ma 14.12.2020 lähtien. Kaikki lähiopetus keskeytetään. Kaikki konsertit, tapahtumat ja yhteismusisointi peruutetaan. Opettajat antavat oppiaineittain tarkempia ohjeita.

Kevätlukukauden opetuksen aloitus siirtyy maanantaihin 11.1.2021.

Koska ammatillinen koulutus siirtyy kokonaan etäopetukseen, viimeinen maksuton opiskelijalounas ravintola Sigynissä on tarjolla ma 14.12.2020. Valitettavasti myös ammatillisen koulutuksen todistusten ja stipendien jakotilaisuus ke 16.12. peruuntuu. Opiskelijoiden henkilökohtainen instrumenttiharjoittelu oppilaitoksen tiloissa on mahdollista. Harjoittelusta on tehtävä tilavaraukset.

Varsinais-Suomi on koronaviruksen leviämisvaiheessa. Turun seudulla koronatartuntoja on ollut viime aikoina runsaasti. Turku ja lähikunnat siirtävät tällä viikolla perusopetusta etäopetukseen. Turun kaupunki on tässä vaiheessa määrännyt palveluiden rajoituksista 10.1.2021 asti.

Vaikeuksista huolimatta olemme mielestäni selvinneet koronakriisistä tähän asti erinomaisesti. Toivotan henkilöstölle, opiskelijoille, oppilaille ja huoltajille rauhallista joulun aikaa ja uutta vuotta. Erityisesti tänä jouluna juhlapyhät on hyvä viettää lähipiirissä viranomaisohjeiden mukaisesti enempiä sukulaisvierailuja vältellen.

rehtori-toimitusjohtaja

Läroanstalten övergår till distansundervisning 14.12.

Åbo konservatorium och musikinstitut övergår helt till distansundervisning fr.o.m. måndag 14.12.2020. All närundervisning avbryts. Alla konserter, evenemang och sammucisering avbokas. Lärare i varje ämne ger närmare instruktioner.

Vårterminens undervisning flyttas fram till måndag 11.1.2021.

Eftersom yrkesutbildningen helt övergår till distansundervisning kommer den sista kostnadsfria studentlunchen på restaurang Sigyn att serveras den 14.12.2020. Tyvärr kommer också utdelningen av yrkesutbildningens betyg och stipendier onsdagen den 16.12 att avbokas. Det är fortfarande möjligt för eleverna att öva på sina instrument i läroanstaltens utrymmen. För att kunna öva på plats måste man boka rum.

Smittspridningen av coronaviruset har tagit fart i Egentliga Finland. Under den senaste tiden har smittspridningen i Åbotrakten varit stor. All grundundervisning i Åbo och närliggande kommuner övergår i veckan till distansundervisning. I nuläget har Åbo stad bestämt om begränsningar i stadens tjänster fram till 10.1.2021.

Trots svårigheter har vi enligt mig klarat oss väldigt bra igenom coronakrisen så långt. Jag önskar personalen, våra studerande, elever och vårdnadshavare en god jul och ett gott nytt år. Speciellt i år är det bäst att tillbringa julhelgerna enligt myndigheternas anvisningar med bara de närmaste och undvika större släktkalas.

rektor-verkställande direktör

Turku Conservatory and Institute of Music shifts to distant teaching on 14.12.

Turku Conservatory and Institute of Music shifts to distant teaching entirely from Monday 14.12.2020 on. All concerts, events and playing music in groups are cancelled. Teachers will give further information concerning their subjects.

The start of spring semester is transferred to Monday 11.1.2020.

Because the professional education shifts to distant teaching, the last student lunch free of charge is served on Monday 14.12.2020. Regrettably also the event of handing over diplomas and grants on Wednesday 16.12. is cancelled. It is possible for the students to practice individually in the institute premises, in which case a reservation of space is required.

Finland Proper is in a community transmission phase of the Covid-19 epidemic. In the Turku region there have been many infections. During this week, Turku as well its neighbouring communes, are shifting their basic education to distant teaching. City of Turku has at this stage ordered limitations of services to continue until 10.1.2021.

In spite of difficulties, we have, in my opinion, so far been able to cope successfully with the Covid-19 crisis. I wish the personnel, students as well as guardians peaceful Christmas and Happy New Year. Especially this Christmas, it makes sense to spend time only with the closest family members, avoiding excessive visiting of relatives and friends.

Headmaster-CEO