11.4.2023

Skaalat solmuun 2023

Kuuleeko kukaan?

Turun konservatorion ammattiopiskelijoiden Skaalat solmuun -musiikkifestivaali järjestetään tänä vuonna 17.–23. huhtikuuta.

Festivaali on opiskelijoille erinomainen mahdollisuus olla mukana järjestämässä yksittäistä keikkaa huomattavasti laajempaa tapahtumaa. Mukana on konservatorion opiskelijoiden koko kaarti: pop&jazz-linjan muusikko-opiskelijat, musiikkiteknologit sekä klassisen linjan muusikot.

Festivaalin esiintymispaikkoina toimivat tänä vuonna Sibelius-museo, Utopia Club, Kortteliravintola Kerttu, Rica Bar, Turun linna, Bar Ö, Veistämö, nuorten taide- ja toimitalo Vimma, Saaristobaari, Sigyn-sali ja Sigyn Café. Jo kuudettatoista kertaa eri puolilla Turkua soivan tapahtuman esiintyjäkatraskin on monipuolinen: festivaaliviikko pitää sisällään pieniä ja intiimejä triokokoonpanoja sekä suurempia yhtyeitä aina Sigyn-salissa esiintyvään Aura Sinfoniaan asti. Esimerkiksi Bar Ö on pyhitetty tänä vuonna erityisesti elektroniselle musiikille ja Rica Bar jazzille ja soulille.

– Mielestäni tämän vuoden festivaalin keikkatarjonnan monipuolisuus tekee tapahtumasta hyvin mielenkiintoisen ja jännittävän. Tänä vuonna bändi- ja klassisen musiikin tarjonnan lisäksi löytyy myös mukava määrä elektronista musiikkia. Esimerkiksi oma esitykseni on kaksi tuntia kestävä elektronista tanssimusiikkia sisältävä DJ-setti, kertoo Skaalat Solmuun -markkinointiryhmän puheenjohtaja Tuomas Tapola.

Skaalat solmuun -festivaali tarjoaa yleisölle myös paikan nauttia kansainvälisen yhteistyön hedelmistä, sillä Utopiassa esiintyvä Kulturama koostuu samannimisen tukholmalaisen oppilaitoksen opiskelijoista. Keikka on osa Turun konservatorion ja Kulturaman välistä projektia, johon kuuluu myös turkulainen Stockholmsprojekt.

Tervetuloa nauttimaan!

Löydät meidät myös Instagramista ja Facebookista: @skaalatsolmuun